ChristenUnie stelt vragen over afsluiting N210

2bfeaa1e-5c08-437f-8d3c-48584d8d5c40.jpg
Door Henriëtte Rikkoert op 11 oktober 2024 om 09:12

ChristenUnie stelt vragen over afsluiting N210

We maken ons zorgen over de afsluiting bij de N210 die vandaag begint. De provincie sluit de weg vanaf 11 oktober een mand lang volledig af voor de uitvoering van wegwerkzaamheden. Dagelijks maken ruim 10.000 automobilisten gebruik van maken.

Mensen vrezen een verkeersinfarct, en dat snappen wij heel goed. Daarom hebben de vragen ingediend voor de Statenvergadering van 2 oktober, mede namens CDA, PvdA en SGP. Welke alternatieven zijn overwogen? Waarom moet de afsluiting in de drukste periode van het jaar? En hoe zit het met calamiteitenroutes voor hulpverleners?

Gedeputeerde Van Schie benoemde in zijn beantwoording op de vragen dat voor deze afsluiting is gekozen, aangezien kortere afsluitingen over een langere periode zouden duren. Daarnaast lenen de werkzaamheden zich niet voor werken in fasen. Er is overleg geweest met gemeenten, provincie Zuid-Holland, noodhulpdiensten en bedrijven. Ondanks de ongemakken wordt hard gewerkt om de werkzaamheden snel en efficiënt uit te voeren, en extra maatregelen kunnen worden genomen indien nodig, aldus de gedeputeerde.

Bekijk hieronder de beantwoording: