Met pijn in het hart

5 Hans de Harder Profielfotos liggend 06.jpg
Door Hans de Harder op 29 oktober 2022 om 10:43

Met pijn in het hart

Een aantal maanden geleden had ik een gesprek met de commissie die een concept-kandidatenlijst voor de verkiezingen in maart 2023 opstelde. Tijdens dat gesprek heb ik met volle overtuiging uitgesproken dat ik graag nog een tweede termijn in Provinciale Staten van Utrecht zou vervullen.

Met andere woorden: ik wilde graag een plek op de kieslijst waarvan te verwachten was dat die verkiesbaar zou zijn. Die wens werd beantwoord met de conceptlijst waar ik op plek drie was geplaatst. Ik was en ben de commissie en het bestuur dankbaar voor dat vertrouwen.

Helaas heb ik het bestuur en de commissie onlangs laten weten dat ik toch afstand wil doen van die plek op de lijst. Gezondheidsproblemen maken dat ik op dit moment niet zo’n hoge positie op de kieslijst wil innemen. Ik wil wel graag mijn huidige termijn in Provinciale Staten uitdienen. De komende tijd, tot de verkiezingen, zal ik mij dus namens de ChristenUnie zo goed mogelijk blijven inzetten voor onze provincie. Hans de Harder