Op pad met de groene boa’s

2bfeaa1e-5c08-437f-8d3c-48584d8d5c40.jpg
Door Henriëtte Rikkoert op 29 maart 2022 om 10:56

Op pad met de groene boa’s

Samen met provinciale staten en de groene boa’s gingen we op pad op landgoed Beerschoten in De Bilt. De boa’s zetten zich elke dag in voor beschermen van natuur en het veilig houden van recreatiegebieden. De groene boa’s krijgen steeds vaker te maken met diverse criminele activiteiten, zoals stropen en afvallozing.

Het is belangrijk dat er voldoende groene boa’s zijn, maar ook dat de politie meer haar verantwoordelijkheid neemt in het buitengebied. Daarnaast worden sinds corona de natuurgebieden steeds drukker bezocht. Het is eveneens belangrijkrijk om rekening te houden met kwetsbare dieren. Het helpt om op de paden blijven, geen afval achter te laten en honden aan de lijn te houden.

Er is een online kaart waarop in één oogopslag te zien is waar het druk of rustig is in de natuurgebieden. Check eens de druktemonitor van de provincie Utrecht.

Nog veel meer tips zijn te vinden op de wesbite van onze provincie: Zorgen voor rust in kraamkamer Natuur...