ChristenUnie statenlid Jeroen van Oort verhuist naar Deventer en verlaat Provinciale Staten Utrecht

jeroen uitsnede breed lowres3 DSC_0416.jpg
2bfeaa1e-5c08-437f-8d3c-48584d8d5c40.jpg
Door Henriëtte Rikkoert op 12 februari 2021 om 12:21

ChristenUnie statenlid Jeroen van Oort verhuist eind april naar Deventer en zal daarom halverwege april zijn taken voor de Provinciale Staten Utrecht neerleggen. Sinds 20 maart 2019 is Jeroen actief voor de provinciale fractie en hij heeft met zijn expertise en scherpe blik een waardevolle bijdrage geleverd aan het werk in onze mooie provincie.

In de Utrechtse Staten heeft Jeroen zich onder andere ingezet voor een sterke maar rechtvaardige economie. Daarom stelde hij de vriendschapsband van de Provincie Utrecht met Chinese provincie Guandong ter discussie, vanwege de schendingen van de mensenrechten. Ook benadrukte hij het belang van brede welvaart als indicator voor economische ontwikkeling.

Jeroen zette zich ook in om de provinciale organisatie op orde te brengen. Mede door een motie van de hand van Jeroen worden bij elk statenvoorstel de doelen en bijbehorende indicatoren beschreven. Hierdoor kunnen Provinciale Staten beter sturen en controleren en wordt het voor iedereen duidelijker hoe een voorstel bijdraagt aan de provinciale doelstellingen. We danken Jeroen alvast voor zijn inzet en wensen hem veel woonplezier in Overijssel.

Na het aangekondigde vertrek van Jeroen van Oort heeft de fractie in Arjan Koerts uit Veenendaal een goede opvolger gevonden. Arjan is sinds 2014 raadslid in Veenendaal en is werkzaam als adviseur in het sociaal domein.