ChristenUnie voert actie tegen gasboring Woerden

Actie tegen olieboringen Woerdenzaterdag 14 maart 2015 17:02

Op zaterdag 14 maart kwam de ChristenUnie in actie tegen proefboringen naar gas en olie in Woerden. Met ChristenUnie-leider Arie Slob ging lijsttrekker Arne Schaddelee van ChristenUnie Utrecht naar de Woerdense wijk Molenvliet. Daar zitten fossiele brandstoffen in de grond, waar een vergunning voor is afgegeven om proefboringen te doen.

Arne Schaddelee, lijsttrekker van ChristenUnie Utrecht: “De onrust bij de bewoners begrijp ik volledig. Het Groene Hart is een prachtig, maar ook kwetsbaar gebied waar we zuinig op zijn. Sinds Groningen weten we dat olie winnen onder woonwijken geen goed idee is. Bovendien moeten we op termijn naar duurzame energie, dus niet langer investeren in oude energie als olie en gas.”

Afgelopen week heeft de ChristenUnie in de Tweede Kamer een debat aangevraagd met minister Kamp om de proefboringen te blokkeren. Ook in de provincie en op lokaal niveau gaat de ChristenUnie zich verzetten tegen deze proefboringen.

Bij de actie in het winkelcentrum Molenvliet waren ook fractievoorzitter Henk van Dam van ChristenUnie Woerden en lijsttrekker Chris Schaapman van ChristenUnie Zuid-Holland aanwezig, alsmede wethouder Tymon de Weger van Woerden.

Archief > 2015 > maart