Kandidaat Statenlid Monrooij Politicus van het jaar 2010 in Nieuwegein

6. Martin Monrooijdonderdag 10 februari 2011 11:30

Zaterdagavond 5 februari mocht kandidaat statenlid (nr. 6) Martin Monrooij, fractievoorzitter van de CU/SGP te Nieuwegein, de prijs voor Politicus van het jaar 2010 in Nieuwegein in ontvangst nemen. Dit gebeurde tijdens de feestelijk uitreiking van de ‘Nieuwegein Awards 2011’. In het juryrapport werd waardering uitgesproken voor zijn zakelijk-serieuze en tegelijk humoristische manier van politiek bedrijven.

Behalve Monrooij was voor de prijs ook wethouder Bert Lubbinge en collega raadslid Herman Troost genomineerd. Tot Monrooij's verrassing werd zaterdag bekend gemaakt dat  hij de meeste stemmen had ontvangen tijdens de bijeenkomst van het politieke café De Lantaern op 18 januari. De prijs voor Politicus van het jaar werd dit jaar voor het eerst uitgereikt in Nieuwegein. Ook was het voor het eerst dat de 'Nieuwegein Awards' grootschalig werd georganiseerd, er waren dan ook ruim 800 personen aanwezig.

Uit het juryrapport bleek dat Monrooij's optreden in de gemeenteraad veel waardering krijgt. Zijn inhoudelijke bijdragen zijn zakelijk en worden met een mengeling van serieusheid en humor gebracht. Daarnaast wees het rapport op de onafhankelijke positie die Monrooij als plaatsvervangend voorzitter van de gemeenteraad innam.

Monrooij is in het verleden 4 jaar lid geweest van de Provinciale Staten.

Archief > 2011 > februari