Lagerhuisdebat op Leidsche Rijn College

schoolfoto jvo lowres.jpgvrijdag 14 februari 2020 20:00

Jeroen van Oort was vandaag bij het Lagerhuisdebat op het Leidsche Rijn College, een oefening voor het VARA-Lagerhuisdebat op het Utrechtse provinciehuis.

Provinciaal Uniebestuurslid Jan Wijmenga, in zijn rol als gemeenteraadslid in Utrecht, en Statenlid Jeroen van Oort bezochten de debatclub van het Leidsche Rijn College in Utrecht. Beide volksvertegenwoordigers wonen in de Utrechtse wijk Leidsche Rijn. Samen met volksvertegenwoordigende wijkgenoten van GroenLinks, D66 en VVD oefenden zij met middelbare scholieren voor- en tegenargumenten bij drie stellingen. Vervolgens hielden ze een echt Lagerhuisdebat over de moeilijkste van de drie stellingen: ‘De provincie Utrecht moet geen festivals willen bij erfgoed en in landelijk gebied’. Dit is ook één van de stellingen op vrijdag 21 februari 2020 in de provinciale voorronde van het VARA-Lagerhuisdebat in het provinciehuis. Later nemen de winnende teams het tegen elkaar op in een landelijke finale.

Enthousiasme en debatvaardigheden hebben de scholieren van het Leidsche Rijn College genoeg. Dat biedt Perspectief voor de toekomst!

Archief > 2020 > februari