Vragen ChristenUnie over biogascentrale Bunschoten

vrijdag 28 juni 2019 14:07

De fractie van de ChristenUnie heeft vandaag vragen ingediend voor de vergadering van Provinciale Staten op 10 juli. Deze week kwam in een artikel van NRC naar voren dat de biogascentrale in Bunschoten verdacht wordt van betrokkenheid bij grootschalige mestfraude.

Hans de Harder, statenlid van de ChristenUnie: “Het dossier van de biogascentrale heeft nu al heel lang onze aandacht vanwege de stankoverlast. In de commissievergadering Milieu en Mobiliteit van afgelopen woensdag hebben we gedeputeerde Arne Schaddelee nog gevraagd om bewoners goed te betrekken bij het gezondheidsonderzoek dat gaat starten. Ik schrok behoorlijk toen ik een dag later in een artikel van NRC las dat het bedrijf verdacht wordt van betrokkenheid bij mestfraude. Genoeg reden voor ons om meteen vragen in te dienen voor de statenvergadering van 10 juli. Ik ben heel benieuwd of deze verdenkingen gevolgen hebben voor de lopende vergunningsprocedure. Ook hebben we gevraagd aan de gedeputeerde of hij bereid is het stopzetten van de subsidie voor productie van groen gas te bespreken in Den Haag, mocht het bedrijf schuldig blijken te zijn.”

De vragen zijn ingediend voor het vragenhalfuur tijdens de vergadering van Provinciale Staten op 10 juli. De vergadering is te bezoeken in het provinciehuis of live te volgen via de site van de Provincie Utrecht.

Archief > 2019 > juni

Geen berichten gevonden