ChristenUnie in Utrechts college

coalakkoord verdediging lowres DSC_0722.jpgwoensdag 05 juni 2019 19:20

In de provincie Utrecht gaat de ChristenUnie met GroenLinks, CDA, D66 en PvdA een college vormen. Tijdens de statenvergadering van 5 juni hebben deze vijf partijen hun plannen toegelicht. De titel van het nieuwe coalitieakkoord voor de periode 2019-2023 is ‘Nieuwe energie voor Utrecht’.

ChristenUnie-fractievoorzitter Arne Schaddelee is enthousiast over het nieuwe coalitieakkoord: “We hebben erg veel punten uit ons verkiezingsprogramma kunnen verzilveren. Het belang van een gezonde leefomgeving wordt een belangrijk uitgangspunt voor al het provinciale beleid. De provincie Utrecht probeert de relaties tussen stad en platteland te versterken. De fiets en het openbaar vervoer krijgen een grotere rol in het mobiliteitsbeleid. Bij het cultuurbeleid geeft de provincie voortaan meer aandacht aan religieus erfgoed en varend erfgoed."

Na het debat over het coalitieakkoord hebben Provinciale Staten een nieuw college gekozen. Alle vijf kandidaat-gedeputeerden zijn gekozen. Daarna is Arne Schaddelee geïnstalleerd als gedeputeerde voor de ChristenUnie. Henriette Rikkoert is nu de nieuwe fractievoorzitter van de ChristenUnie. Hans de Harder uit Bunschoten is geïnstalleerd als statenlid voor de ChristenUnie.

Archief > 2019 > juni