Geslaagde informatieavond over stankproblemen

informatieavond stank Bunschoten lowres DSC_0117.jpgdinsdag 12 maart 2019 22:23

De provincie Utrecht organiseerde op dinsdag 12 maart een drukbezochte informatieavond over de stankproblemen in Bunschoten. Ruim vijftig inwoners uit Bunschoten, een stuk of tien raadsleden en een stuk of tien statenleden kregen van twee inleiders het alllerlaatste nieuws over de vergistingsinstallatie van Van de Groep.

Het actiecomite maakte iedereen duidelijk dat de omwonenden niet alleen zorgen hebben over de stank en over lozingen van afvalwater, maar ook over gezondheid en veiligheid. Het was een avond waarop allerlei emoties en zorgen op tafel kwamen en we hebben veel waardering voor de wijze waarop die werden geuit. Dat maakte de avond wat ons betreft heel waardevol.

De stankproblemen bij Van de Groep staan al sinds de zomer van 2012 op onze agenda. De ChristenUnie vindt dat de stankoverlast onacceptabel is geworden en dat dit nu zo snel mogelijk moet stoppen.

Onze statenfractie heeft de organisatoren van de informatieavond gevraagd om snel een vervolgavond te plannen. Wat ons betreft komen we over twee maanden weer bij elkaar in Spakenburg. Dan kunnen alle nieuwe statenleden die op 20 maart worden gekozen, meteen alles horen over de stankproblemen rond de biovergister.

Hans de Harder, Nelly de Haan en Kees de Heer

Archief > 2019 > maart