Houten helemaal op A12

1010217donderdag 07 juli 2016 14:20

Het zomerreces leek begonnen, maar op de valreep kwam er toch nog vrij groot, provinciaal nieuws: Houten krijgt nu ook een volledige oostelijke ontsluiting op de A12. Dat blijkt uit een overleg tussen de provincie en Rijkswaterstaat.

Als ChristenUnie zijn we steeds heel erg kritisch geweest op de nieuwe Limesbaan die Houten sinds een jaar verbindt aan de A12. Een goed mobiliteitsplan voor het buitengebied tussen Houten, Bunnik en Odijk ontbrak en de aansluiting was alleen gemaakt richting Utrecht. In de praktijk werd de weg daardoor inderdaad maar half zo veel gebruikt als vooraf bedacht, terwijl het verkeer in het buitengebied zelf juist schrikbarend toenam.

Verrassing

Besprekingen hierover verliepen steeds uiterst moeizaam, vaak tot frustratie van de ChristenUnie. Deze week kwam het provinciebestuur echter met een Memo die ons blij verrast. Hieruit blijkt dat er op termijn een volledige Oostelijke aansluiting komt van Houten op de A12. Tot op heden werd steeds gezegd dat dit niet kon, dus dit was een verrassing. De tweede belangrijke toezegging was dat er eindelijk een integraal gebiedsplan komt waarbij de bewoners worden betrokken.

Asfalt beter benut

Komend najaar zullen de plannen worden besproken met bewoners. De ChristenUnie is blij dat het bestaande asfalt straks beter benut gaat worden.

Archief > 2016 > juli