Ga mee op werkbezoek naar Tuinpark Laakzijde

Logo (1).png
Door ChristenUnie Provincie Utrecht op 19 augustus 2024 om 14:37

Ga mee op werkbezoek naar Tuinpark Laakzijde

De ChristenUnie gaat op werkbezoek in Amersfoort-Vathorst. De Utrechtse statenfractie en de waterschapsfractie van Vallei en Veluwe gaan op dinsdagavond 3 september 2024 naar Tuinpark Laakzijde, de groene en sociale onderneming bij de Laak. We krijgen een rondleiding en we gaan met elkaar in gesprek over de groen-blauwe dooradering van Eemland.

In de Stichting Tuinpark Laakzijde werken drie organisaties samen: een moestuinvereniging, een voedselbos en de sociale onderneming Land in Zicht. Land in Zicht is een groene onderneming met dagbesteding en leerwerktrajecten, een groen- en houtbedrijf, verhuurruimtes, een tuinderij, een winkel en een theehuis met lokaal lekkers. Meer informatie is te vinden op de website (https://landinzicht.net/).

Het programma van het werkbezoek bestaat uit twee delen. We krijgen tussen 19.00-20.30 uur een rondleiding over het natuurerf, de moestuin, het voedselbos en het nieuwe natuurgebied Waterrijk. Na de pauze gaan we tussen 21.00-22.30 uur met elkaar in gesprek over alle toekomstplannen voor Eemland, met een inleiding van Gijsbert Pellikaan over groen-blauwe dooradering.

Deelname is gratis. Er kunnen maximaal 40 mensen mee. Je kunt het hele programma meemaken, je kunt ook alleen de rondleiding volgen of juist alleen meedoen met het gesprek over de toekomstplannen.

Klik hier om je aan te melden.