Zekerheid voor bevrijdingsfestival

5 Siewerd de Jong 2.jpg
Door Siewerd de Jong op 27 juni 2024 om 15:38

Zekerheid voor bevrijdingsfestival

Het bevrijdingsfestival is de bekendste manier waarop mensen van alle leeftijden kunnen vieren dat ons land in 1945 is bevrijd en sindsdien vrij is. Het vieren van dit leven in vrijheid is, net als het herdenken van oorlogsslachtoffers tijdens de Nationale Dodenherdenking, een waardevolle traditie die ons verbind met onze geschiedenis.

Daarom zijn we blij dat onze motie ‘Zekerheid voor Bevrijdingsfestival Utrecht’, mede ingediend door D66, GroenLinks en PvdA, een meerderheid heeft behaald. Hiermee hebben de Staten de wens uitgesproken dat de Provincie het Festival meerjarig financieel steunt. Door doorlopende steun te bieden heeft de organisatie van het Bevrijdingsfestival Utrecht meer zekerheid over de doorgang van het evenement. Hierdoor kan de organisatie eerder beginnen met haar voorbereidingen. Dat betekent meer tijd voor een goed georganiseerd festival, maar ook voor de educatieve programma’s voor kinderen en jongeren.