Vacature: secretaris in het provinciaal bestuur

Logo (1).png
Door ChristenUnie Provincie Utrecht op 4 december 2023 om 21:11

Vacature: secretaris in het provinciaal bestuur

Het provinciale partijbestuur is op zoek naar een nieuwe secretaris. Ben jij de persoon die we zoeken? Neem contact met ons op!

De ChristenUnie is in de provincie Utrecht een partij die lokaal en regionaal verantwoordelijkheid neemt. De door de circa 3000 leden voorgedragen raads- en Statenleden mogen rekenen op de steun van tienduizenden stemmers. Kortom, de ChristenUnie is in de provincie Utrecht een partij die zich volop inzet voor een waardevolle samenleving!

Het provinciale partijbestuur is onder meer verantwoordelijk voor de organisatie van de provinciale en waterschapsverkiezingen en adviseert de gekozen volksvertegenwoordigers en lokale besturen over politieke en organisatorische zaken.

Profiel secretaris

Wij zoeken een spin-in-het-web secretaris, die samen met de andere bestuursleden ambities wil formuleren en verwezenlijken. Ervaring binnen de ChristenUnie is geen vereiste. Het lidmaatschap is dat ook niet, wel moet er de bereidheid zijn om lid te worden. De secretaris onderschrijft de doelstelling van de ChristenUnie en is meelevend lid van een kerk.

Functie-inhoud secretaris:

• Verzorgen van notulen van bestuurs- en algemene ledenvergaderingen
  • Op basis daarvan een actielijst bijhouden
  • Regelmatig overleg met de fractiesecretaris
  • Indienen van de kandidatenlijsten bij de provinciale en waterschapsverkiezingen

Dit betreft een vrijwilligersfunctie, met een tijdsbesteding van ongeveer 2 uur per week. Hierbij kan altijd een beroep worden gedaan op andere bestuursleden en lokale fracties.

Interesse of vragen?

Neem contact op met Ruud Knieriem, secretaris@provincieutrecht.christenunie.nl