Dutch Game Garden

5 Siewerd de Jong 2.jpg
Door Siewerd de Jong op 14 maart 2023 om 07:00

Dutch Game Garden

Op woensdag 1 maart heb ik een werkbezoek bijgewoond met kandidaat-Statenleden van verschillende partijen bij het bedrijf Dutch Game Garden en bedrijvencampus Dotslash in Utrecht. Het was een inspirerende en informatieve ervaring waarbij ik meer te weten kwam over de game-industrie en de innovatieve projecten die daar plaatsvinden.

Na een kennismaking met Dutch Game Garden kregen we een aantal games te zien die daar worden ontwikkeld. Het is mooi om te zien hoe gaming wordt gebruikt voor maatschappelijke toepassing, zoals zorg voor dementerende ouderen. Daarna kregen we een presentatie van de bedrijvencampus Dotslash, waar Dutch Game Garden is gevestigd. We kregen de kans om een aantal verhalen te horen van ondernemers over hun projecten en ideeën. Het was opvallend hoeveel van deze bedrijven gericht waren op duurzaamheid en maatschappelijke impact, zoals het ontwikkelen van groene technologieën en het inzichtelijk maken van data voor beter overheidsbeleid.

Het belang voor onze provincie om een plek te hebben waar creatieve ondernemers worden begeleid en waar innovatieve bedrijven kunnen groeien is enorm. Wanneer wij het bijvoorbeeld hebben over innovaties voor een duurzame toekomst moeten wij kijken naar plekken als Dotslash. Hier starten moderne bedrijven met nieuwe ideeën en frisse energie. Ik weet zeker dat er op die campus meerdere start-ups zijn die hun markt gaan opschudden en vernieuwen, of dit nu gaat om entertainment of duurzame energie.