ChristenUnie on tour langs Leusden, Bunschoten, Amersfoort en Veenendaal

De Amerikaanse schoolbus als Campagnebusdinsdag 22 februari 2011 18:19

Op zaterdag 26 februari start de vierde en laatste tourdag in het kader van de ChristenUnie campagnetour voorafgaand aan Provinciale Statenverkiezingen op 2 maart. De tour gaat dit keer langs Leusden, Bunschoten, Amersfoort en Veenendaal.

Lijsttrekker Carla Dik-Faber heeft er zin in: “ik zie er naar uit om met mensen te spreken over onze speerpunten”. De tourbus gaat deze zaterdag om 10.00u langs Leusden, bezoekt om 11.30u Bunschoten, om 13.00u Amersfoort om rond 14.30u Veenendaal aan te doen. Iedere eerdere zaterdag in februari deed de campagnebus eveneens vier verschillende plaatsen aan. Op deze wijze komt vrijwel iedere gemeente aan bod.

Rondom de bus is er genoeg te doen:

1. Kandidaat-Statenleden gaan in gesprek met het publiek, delen flyers uit en stappen misschien wel op een zeepkist.
  2. Een steltloper deelt ballonnen uit.
  3. Bij een professionele camera kan iedereen zijn of haar eigen verkiezingsspotje opnemen. Hierbij zijn prijzen te winnen!

Leusden

De campagnebus zal in Leusden bij winkelcentrum De Hamershof stoppen. Hier zal onder ander kandidaat Statenlid Karolien Pouwels Koopman, gemeenteraadslid in Leusde aanwezig zijn.

Bunschoten

Het is niet de eerste keer deze maand dat de ChristenUnie een bezoek brengt aan Bunschoten. Zo bracht André Rouvoet recent een bezoek aan De Boei en was gedeputeerde Wouter de Jong bij de opening van de biogasinstallatie bij Van de Groep.

Wil Hop-Vedder is namens de ChristenUnie kandidaat voor Provinciale Staten van Utrecht. Zij is voormalig raadslid van Bunschoten-Spakenburg. Zij is een gedreven kandidaat. “Ik wil mij inzetten voor de zwakkeren in de samenleving van onze provincie. Denk aan arbeidsplaatsen voor mensen met een beperking” aldus Wil Hop-Vedder.

De campagnebus zal om 11.30 uur aankomen bij de Lidl, Broerswetering 8.

Amersfoort

In Amersfoort heeft de ChristenUnie drie kandidaten voor Provinciale Staten van Utrecht. Op plaats drie van de lijst staat het huidige Statenlid Kees de Heer. Deze bioloog is ondermeer bekend als journalist voor het Nederlands Dagblad.Daarnaast staan voormalig Eerste Kamerlid Jurn de Vries en voormalig Statenlid, Raadslid en wethouder Piet Jonkman op de lijst.

De campagnebus zal om 13.00 uur aankomen bij de Varkensmarkt in Amersfoort.

Veenendaal

Het spetterend slot van de tour is niet voor niets in Veenendaal. Veenendaal is de woonplaats van lijsttrekker Carla Dik-Faber. Zij verwacht dan ook een groots onthaal bij Centrum de Scheepjeshof. Vanuit Veenendaal zijn er nog twee kandidaat-Statenleden voor de ChristenUnie. Dit zijn voormalig Raadslid Rogier Postma en Gerda van Bellen-Bos.

Uit overtuiging. ChristenUnie.

Archief > 2011 > februari