Pakketstudie Ring Utrecht en Tram naar Universiteitscentrum de Uithof

autos van boordwoensdag 16 februari 2011 16:53

Provinciale Staten hebben ingestemd met de nieuwe afspraken die de regio met de rijksoverheid heeft gemaakt over de Ring Utrecht. De besluitvorming rond de pakketstudies is een rijdende trein, die goed op koers ligt.

De ChristenUnie is tevreden over de uitkomst van de onderhandelingen, het is duwen en trekken, geven en nemen, zoeken naar een balans tussen wettelijke en bovenwettelijke maatregelen, maar we hebben de indruk dat ons Utrechtse college hier het maximale uit weet te halen.
De ChristenUnie stemt in de aanleg van de tramlijn van Utrecht CS naar de Uithof. We stemmen in met extra geld voor de aanpak van de Noordelijke rondweg. We hebben met genoegen kennis genomen van het schrappen van het doortrekken van de noordelijke rondweg door Leidse Rijn. Het is een enorme winst dat die optie met de bijbehorende ruimtereservering definitief wegvalt.

Wie meer wil weten over de plannen voor een beter openbaar vervoer en voor wegverbredingen bij Utrecht, kan terecht op de website www.ikgaverder.nl.

Archief > 2011 > februari