Debat over spoorwegovergang Maarsbergen

kees van kranenburg ps lr DSC_1095.jpgmaandag 10 december 2018 22:55

In Maarsbergen moet de spoorwegovergang worden vervangen door een tunnel. Tijdens de statenvergadering van 10-12-2018 hebben de Utrechtse staten weer een lastige knoop doorgehakt. De ondertunneling kan nu de uitvoering in. We hopen dat alle bewoners van Maarsbergen zich uiteindelijk toch tevreden voelen met de oplossing.

In Maarsbergen moet de spoorwegovergang worden vervangen door een tunnel. Dat is nodig om het steeds intensievere treinverkeer (met steeds meer sluitingen van de overweg) en het wegverkeer dat ook steeds drukker wordt, lucht te geven. In Maarsbergen heeft men vele plannen langs zien komen. Er is geprobeerd de burgers te betrekken bij de besluitvorming, maar aan het eind van het traject kijken velen toch met ongenoegen terug. En ook de ChristenUnie vraagt zich af of het huidige besluit wel het meest optimale was. We zullen het nooit echt weten, want vanavond hebben we besloten tot de Westvariant met gesloten Tuindorpweg. Veel was er te zeggen over het rekenwerk van de provincie. De gedeputeerde heeft beterschap beloofd: hij zal met een plan naar de financiële commissie van de Staten komen.

Kees van Kranenburg

Archief > 2018 > december