Hoogspanningskabels Veenendaal: eindelijk onder de grond?

hoogspanning kabels lowres  IMG_5055.jpgzaterdag 10 november 2018 11:08

Onlangs heeft het kabinet besloten tot het onderkabelen van een aantal hoogspanningskabels, waaronder die van Veenendaal. Het geld is nog niet helemaal geregeld, maar het probleem is dichterbij een oplossing gekomen.

Geschiedenis

In Veenendaal is er al jaren de situatie dat de hoogspanningskabels over een woonwijk lopen. In 2005 is de ChristenUnie samen met PvdA in de Provinciale Staten van Utrecht begonnen het dossier op de provinciale politieke agenda te zetten met een initiatiefvoorstel. Dat is in de loop van de tijd in schoonheid gestorven, maar het zaad was gezaaid. De discussie over het causale verband tussen leukemie bij kinderen en de hoogspanning gaat uiteindelijk dan toch tot resultaten leiden, flink opgestookt door een Veenendaalse huisarts.

Kees van Kranenburg

Archief > 2018 > november