Utrecht heeft een nieuwe Commissaris gevonden

provhuis banner lowres DSC_0052maandag 24 september 2018 23:59

De afgelopen maanden ging de provincie Utrecht op zoek naar een nieuwe Commissaris van de Koning. Hans Oosters werd door Provinciale Staten voorgedragen voor deze functie.

De heer Oosters is een zeer ervaren bestuurder. Eerder was de PvdA’er onder meer raadslid, burgemeester en dijkgraaf. In die laatste functie deed hij vooral veel ervaring op met bestuurlijke vernieuwing en samenwerking.

Februari 2019 hoopt de heer Oosters aan te treden als nieuwe Commissaris van de Koning in Utrecht. Hij volgt dan Willibrord van Beek op. Deze aimabele VVD’er is dan ruim vijf jaar Commissaris geweest en moet verplicht opstappen vanwege het bereiken van de leeftijd van 70 jaar. De ChristenUnie is Commissaris Van Beek dankbaar voor zijn inzet en ziet uit naar een goede samenwerking met de heer Oosters.

Arne Schaddelee

Archief > 2018 > september